create your own banner at mybannermaker.com!

Wednesday 1 June 2011

perkara pelik! yang aku rasa memang pelik!

salam..

hari nie aku rasa mood aku pelik je..dan aku rasa lgi pelik dengan org yg ade kt sekeliling aku nie..issshhhh2..aku pon x paham la manusia zaman nie..hari nie aku nak senaraikan perkara pelik yang memang pelik yang aku x pernah dapat jawapanya sampai sekarang..hehehe


  • aku x paham la kenape setiap kali hari jumaat, aku try pergi kat shopping complex de gak lelaki melayu islam yang x gi solat jumaat..iissssshhh..encik abg oii, udah2 la berkepit tu, x ingat akhirat ke?..pelik aku..uhhh..dunia2..

  • aku lagi pelik bila aku nampak orang buang sampah merata-rata, padahal tong sampah depan mata..x nampak ke pakcik, makcik, abg, akak..oiii.. diorg nie misti ingat de org yg akan kutip sampah korang tu kan?..yelah, pe gunaye alam flora kan?..issshhhh2 pikiran masyarakat macam nie x matang, nie bgi aku fikiran kolot....camnie nk maju??..lu pikir la sendiri

  • aku pelik dengan orang yang berfikiran camnie:-boys say "aku ade duit so, aku boleh dapat girls yang cantik-cantik"..and girls pulak" aku cantik so, aku layak dapat boy yang kaya-raya"..uhhhh..aku terkesima mendengar ayat2 tu..aku nk tanya adil ke??..harta yang korang de to untuk pikat gadis ke?? and wajah yang cantik to hanya untuk "duit" ke??..cube pikir, tetiba korang jatuh bankrup?..camne?..and girls, cuba fikir, kalau wajah to tetiba tuhan tarik balik anugerah tu?..cmne??..alamak x boleh la nk'' beli'' boys yang kaya-raya, n boys x dapat la nk ''beli'' girls yg cantik..uhhh..korang pikir la ye! (love nie boleh ''beli" ke??)

  • aku pelik, bila aku keluar pergi shopping complex..x sah kalau aku x nmpak budak zaman muda-mudi skrg nie berkepit, berpegang sana-sini..issshhhhh..dunia-dunia!! (x tahan sgt masuk je meminang).

  • aku pelik, kenapa boys suka hisab rokok, and girls suka pakai baju x cukup kain??..uuhhh..

  • aku pelik, kenapa banyak doktor suntik sendiri (penagih dadah),perogol,perompak, mak ayam, bapak ayam, n whatever la yang berkaitan dengannye??..uuhhhh, cmne nk maju kalau cmnie?

  • aku pelik sungguh, kenapa manusia nie ade penyakit yang payah nak diubati seperti penyakit ego, keras kepala, malas, emo yang x bertempat,cakap lepas, sombong, n lebih teruk lgi penyakit yang suka jaga tepi kain orang..uhhhh..gosip2..

  • aku pelik, kenapa manusia nie bila bercinta, uuhhhh..dunia nie bagai syurga bginya, tpi bila dh putus cintan nie..eehhh..rse dunia dh gelap dh..isssshhh2..

p/s -ok la cukup la spai sinie ye tentang pe yang aku rse pelik kt duniawi nie...hehehe..yg terasa to mintak maaf ye..entri nie x de kena mengena dengan yang hidup or mati..just rasa pelik je..smile..=)
wasalam..





No comments:

Post a Comment