create your own banner at mybannermaker.com!

Wednesday 8 June 2011

3 sakit dunia???




hri nie aku nak share sikit dengan korang ilmu yang sedikit sebayak yang aku pelolehi daripada cikgu-cikgu yang aku belajar kat sekolah menengah dulu..masa  aku sekolah dulu, aku paling suka subjek agama sebab ustazah aku nie suka sangat bercerita..tapi dalam banyak-banyak cerita yang paling aku ingat ustazah aku cakap kat dunia nie ada 3 sakit yang paling-paling sakit sangat yang semua orang tempuh..nak tau sakit pe x??..jommmm layannnn...




sakit yang pertama
sakit gigi.
.sakit gigi nie aku rasa semua org pernah lalui kan??,tipu la kalau korg cakp x pernah..kalau sakit gigi nie...iiisssshh jgn cakap la mood satu hari tu asyik x kne je kn.asyik nk marah org je kan..hehe..aku pernah mengalami sakit gigi nie, memang sakit kalau nak makan n than mood aku kerjanya nak marah org je walaupun kesalahan tu punyalah ciput..hehe..sorry je sape yang kena marah dengan aku masa aku sakit gigi kecil2 dulu..hehe



sakit yang kedua ..
sakit perempuan nak beranak..
sakit nie hanya kaum hawa je yang mengalaminya, kaum adam x akan mengalaminya..hehe, tapi aku belom pernah mengalami sakit nie lg bab aku belom kawin..belom de anak lgi..hehe..so, aku pon x tau sakit yang camne sakitye beranak nie..




sakit yang ketiga nie aku rasa semua yang de kat dunia nie akan rasa jugak kot..
sakit nak mati..
ya Allah, sakit nie memang betol-betol sakit..kat dalam al-Quran pun ada tulis..bahkan pabila kita nak mati nanti setahu aku akan ada iblis yang akan menyerupai orang yang kita sayang, dan seterusnya menyesatkan kita..subahanallah..jauhkanlah aku daripada itu..amin.





p/s...ilmu patot dikongsi..=)

No comments:

Post a Comment