create your own banner at mybannermaker.com!

Saturday 28 May 2011

AMALKAN ZIKIR UNTUK CERMERLANG

Rasanya, dah satu minggu aku duduk kat umah, tanpa wat pe-pe kerja..hahaha (tanam anggur je kat umah),dan dah satu minggu jugak aku abis final exam..syukur semuanya berakhir dengan baik .hari nie aku nak kongsi sikit sebanyak ilmu didada ketika aku sedang menuntut ilmu dalam islam memang digalakkan menuntut ilmu sampai ke akhir hayat kita..ilmu yang aku nak kongsi nie pon bukanye boleh praktikkan masa mik test ke pe tapi boleh gak guna untuk sepanjang hidup..okkk..stop spai sini inronya..
ok la zikir-zikir yang aku nak kongsi kat sini ialah

AR- RAZZAQ
bacalah sebanyak mungkin selepas solat, akan diberi rezeki yang halal.insyaallah..=)

AL-FATTAH
baca 71 kali selepas solat subuh supaya mudah terima ajaran agama

AL-A'LIM
dibaca 100 kali selepas solat wajib, maka diberi pengetahuan dengan sempurna.

AL-BAASITHU
bacalah sebanyak yang boleh agar segala yang diusahakan berjalan dengan lancar.

AS-SAMII'
baca sebanyak yang boleh diberikan doa yang mustajab dan pendengaran yang tajam.

AL-HAKIM
baca 300 kali untuk dicerdaskan otak

AL-MAJID
baca sebanyak yang anda mampu untuk dipermudahkan menerima apa yang diajar oleh guru.

DZUL JALAALI WAL IKRAAM
bacalah sebanyak 65 kali setiap hari selama sebulan agar segala hajat yang diingini akan tercapai..

ok la sampai sini je la yang aku rasa ilmu nie patot aku share dengan korang..ok lau nak cuba to aku ucapkan taniah ye, dan yang x nak praktik to x pe..it's ok..aku x rugi ape-ape pon..

p/s..selamat mencuba..=)

No comments:

Post a Comment